Online marketing inzetten voor je eigen bedrijf

Heb je een eigen bedrijf en een website? Dit is meestal het hoofdkanaal voor je nieuwe potentiële klanten. Natuurlijk wilt u op uw website communiceren wie u bent, wat u doet, en klanten moeten voor u kiezen, omdat u de beste in de branche bent of op sommige gebieden de goedkoopste of beste service biedt. Jouw website kan op allerlei verschillende manieren worden gebruikt en is nu een middel om nieuwe klanten aan te trekken. De combinatie van je website en online marketing zorgt uiteindelijk voor een gouden combinatie. In deze blog geven we enkele voorbeelden. Benieuwd naar deze voorbeelden? Lees dan verder, want het helpt je om je website naar een hoger niveau te tillen.

Verschillende kanalen

Wanneer je begint met online marketing kan je verschillende kanalen inzetten. Het is slim om niet alles direct op te pakken maar eerst te focussen op het kanaal wat voor jou het meeste potentie inzit. Dit verschilt natuurlijk per bedrijf welk kanaal dit is aangezien dit afhankelijk is van waar je doelgroep aanwezig is. Is dit bijvoorbeeld op social media of is dit voornamelijk in de zoekmachine. De zoekintentie is hierbij ook nog eens erg belangrijk. Daarom is het slim om een analyse uit te voeren waaruit je kan zien welke kanalen er allemaal voor jou belangrijk zijn. Deze analyse kan je het beste laten uitvoeren door een digital marketing bureau.

Zoekmachine marketing inzetten

Een voorbeeld van een online marketing kanaal is zoekmachine marketing. Zoekmachine marketing bestaat weer uit verschillende onderdelen. Zoekmachine marketing bestaat bijvoorbeeld uit SEA (tekstadvertenties), shopping en organische zoekresultaten. Organische zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO genoemd. SEO is een vorm van online marketing waarop geprobeerd wordt zo hoog mogelijk in Google te komen staan zonder daarvoor direct te hoeven te betalen, zoals bij tekstadvertenties het geval is. Hoe hoger je in Google staat, hoe meer klikken je krijgt op jou zoekresultaat. Dit betekent dat je weer meer bezoekers krijgt en uiteindelijk de kans krijgt om deze bezoekers om te zetten in klanten!

Van bezoekers naar klanten

Je wilt natuurlijk je bezoekers uiteindelijk omzetten in klanten. Dit doe je door op je website de juiste content te laten zien. Denk bijvoorbeeld aan content waar jouw doelgroep echt iets aan heeft en waar jouw doelgroep echt warm van wordt. Door dit aan te bieden in ruil voor gegevens kan je ze later weer opvolgen. Hier kan je ze vervolgens nog meer geven om ze uiteindelijk over te halen.

Andere Artikelen