Waarom webdesign een van je prioriteiten moet zijn

Het maakt niet uit in welke branche, markt of branche je je bevindt, jouw bedrijf heeft een website nodig. Maar niet zomaar een website voldoet. De website van jouw bedrijf is immers vaak het eerste aanspreekpunt voor jouw klanten met jouw merk en is de centrale hub voor al jouw digitale marketingactiviteiten. Het is ook een gecontroleerd en eigen stuk digitaal onroerend goed, wat het extra speciaal maakt in de zee van gehuurde en geleende aandacht van tegenwoordig die hoort bij het gebruik van sociale media.

Dus waarom zijn dan zoveel websites gewoon zo slecht? En hoe kun je ervoor zorgen dat je niet dezelfde fouten maakt? Waar we verschillende marketingtactieken, tools, tips en strategieën gebruiken en deze opsplitsen in hapklare bruikbare eenheden die je kunt gebruiken om jouw bedrijf meteen naar een hoger niveau te tillen. Er is geen plaats zoals thuis. De homepage van jouw website is dat thuis.

Sociale media alleen zijn niet genoeg

Hoe geweldig sociale media ook zijn, ze bieden geen plaats om een ​​bedrijf op te bouwen. Natuurlijk kan het absoluut bijdragen aan de marketingstrategie van jouw bedrijf, maar vertrouwen op Facebook, YouTube, Twitter of LinkedIn als jouw primaire marketingtools lijkt veel op het overhandigen van de sleutels aan het koninkrijk, aangezien de sociale netwerken vrij zijn om te doen wat ze willen, wanneer ze willen, met wie ze willen, zoals ze ons de afgelopen jaren keer op keer hebben laten zien.

En dan is er nog het geld en de winstkant – en ik ben ervan overtuigd dat als bedrijfseigenaren en ondernemers echt wisten hoeveel geld hun websites elke week verloren, we veel meer en veel leukere websites zouden hebben. Maar de trieste realiteit is dat, net als veel andere stukjes van de marketingpuzzel, websites tot de bodem van de prioriteitenlijst lijken te worden geduwd en er alleen maar in geïnvesteerd wordt als iets kapot gaat, of de informatie daarover zo verouderd en nutteloos is dat iets eenvoudig moet worden gedaan.

Helderheid en duidelijkheid

Een van de meest belangrijke aspecten van sterk webdesign is dat het helpt jouw  website helder en duidelijk te maken voor de bezoeker. Is het voor hem of haar meteen duidelijk wat jouw dienst of product is? Wat zijn de unieke voordelen van jouw product of dienst ten opzichte van de concurrent? Tot welke handeling wil je dat de websitebezoeker overgaat wanneer hij of zij op jouw website terechtkomt? Moet hij of zij zijn of haar e-mailadres achterlaten? Of gelijk tot aankoop overgaan? Of een terugbelverzoek indienen? Zie de bezoeker gelijk dat deze handeling van hem of haar gewenst is en is deze handeling gemakkelijk uit te voeren?

Daarnaast kun je een bezoeker fantastisch van dienst zijn met het inschakelen van een professionele live chat service voor jouw website. Zo zal de bezoeker gelijk antwoord krijgen op de meest prangende vragen.

 

 

Andere Artikelen