In ieder huishouden in Nederland en in ieder bedrijf vind je tegenwoordig wel een internetverbinding. We worden steeds afhankelijker van een goede internetverbinding, want steeds meer apparaten werken alleen goed met een online verbinding. Denk bijvoorbeeld aan je computer en de televisie. Het is dus belangrijk dat internet providers ervoor zorgen dat we snel en veilig online kunnen. Toch kan het gebeuren dat je last hebt van een storing of dat er een andere reden is waarom je contact wil leggen met je provider. Het wordt steeds eenvoudiger om goed geholpen te worden door internet providers.
Vroeger bij de helpdesk
Alle internet providers hebben een helpdesk waar je mee te maken krijgt als je contact met ze opneemt. Of je nu telefonisch of via de computer contact met ze opneemt, het eerste contact is altijd met een helpdesk medewerker. Een paar jaar geleden kon je ervan uitgaan dat je eerst ontzettend lang in de wacht stond voordat je überhaupt een medewerker te spreken kreeg. Bij internet providers werkten toen vaak studenten die het opnemen van de telefoon bij de helpdesk als bijbaantje hadden. Zij hadden over het algemeen geen inhoudelijk kennis en klachten werden niet goed opgepakt. Gelukkig is er sinds die tijd een hoop veranderd!
Tegenwoordig bij de helpdesk van internet providers
Er is de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in een goede helpdesk ondersteuning bij internet providers. Als je nu belt krijg je binnen een paar tellen een medewerker aan de telefoon die kennis van zaken heeft. Doordat klantvriendelijkheid nu hoog in het vaandel staat bij internet providers zal de medewerker er alles aan doen om je zo snel mogelijk en correct te helpen. Ze proberen het probleem ter plekke op te lossen of ze zorgen ervoor dat je klacht zo snel mogelijk wordt opgepakt.
Tevreden klanten die minder snel overstappen
Eén hele belangrijke reden waarom internet providers zo in de helpdesk hebben geïnvesteerd is dat ze ons, hun klanten, graag tevreden houden. Tevreden klanten zullen minder snel overstappen naar een concurrent, dus het is zaak dat ze er allemaal voor zorgen dat je keurig te woord wordt gestaan als je ze belt. Bovendien zullen klanten bij wie de klachten snel en correct verholpen zijn zich positief over de provider uitlaten. Dit kan voor internet providers vervolgens weer nieuwe klanten opleveren. Zo plukken dus zowel de klant als de provider de vruchten van een goede helpdesk.